November 2024
Mo Tu We Th Fr Sa Su
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

  • aIMG_9689.JPG
  • careu.jpg
  • DSC01321.JPG
  • DSC02847.JPG
  • DSC_0601.JPG
  • DSC_5853.JPG
  • IMG_0079.JPG
  • IMG_0519.JPG
  • IMG_1122.JPG
  • IMG_1124.JPG
  • IMG_1817.jpg
  • IMG_5066.jpg
  • IMG_6170.jpg
  • IMG_8169.JPG
  • IMG_8462.JPG
  • IMG_9804.JPG
  • IMG_9853.JPG

Elevi - intreprinzatori, inca de pe bancile scolii, care, pe langa materiile obisnuite, studiaza si economia. Ce idei de afaceri au acestia

Elevi- intreprinzatori, inca de pe bancile scolii, care, pe langa materiile obisnuite, studiaza si economia. Ce idei de afaceri au acestia Liceul Teoretic GaudeamusNotiuni ca inflatie, taxa pe valoare adaugata sau salarii impozitate sunt invatate de unii elevi chiar de pe bancile scolii. Privilegiati se pot crede si elevii de la liceul Gaudeamus din capitala care, pe langa materiile obisnuite, studiaza si economia. Elevii spun ca vad cu alti ochi realitatile economice de la noi.
La ora de economie, elevii de la liceul Gaudeamus merg o data pe saptamana. Ei insa nu se limiteaza doar la cunostintele teoretice. Ca sa aiba si abilitati practice au adoptat o valuta a liceului, numita litic, cu care fac diverse operatiuni.
Vitalie ANDONI, PROFESOR DE ECONOMIE: “Un litic are valoarea nominala de un leu.”
Daca banii sunt, inseamna ca trebuie sa existe si un... guvernator al bancii liceului.
Daiana ILIES, ELEVA: “Eu stau la casa, schimb banii. Pe toti ii inregistrez in acest registru se duce evidenta contabila, nimic nu se pierde.”
Totusi, fiind guvernator fara prea multa experienta, Daiana nu a putut sa ne spuna cum poate fi recuperat miliardul disparut din cele trei banci.
Daiana ILIES, ELEVA: “Din pacate nu stiu.”
Vitalie ANDONI, PROFESOR DE ECONOMIE: “ramane o enigma pentru toata societatea.”
Cu orele de economie, nu au intarziat sa para si ideile de afaceri.
“Mai demult ma gandeam sa dezvolt o afacere cu meditatiile la matematica, pentru ca sunt talentata la domeniul asta. Ma gandeam sa pun un pret de 40 de lei, dar e doar o idee.”
Un alt plan de afaceri pe care elevii l-au pus chiar astazi in aplicare a fost organizarea unui concurs de talente care a cerut investitie minima, insa profitul a urcat la 2000 de lei, bani care vor fi folositi in scopuri caritabile.
“Investitia nu stiu cat e, noi fiecare am contribuit cat am putut.”
Elevii spun ca acum privesc cu alti ochi realitatile economice de la noi.
“De exemplu, cand eram mic nu stiam de ce salariul oficial al mamei e mai mic decat cel pe care il primeste. Acum stiu ca sunt retineri pentru contributiile sociale si altele.”
Totusi, unele intrebari specifice i-au pus in dificultate pe elevi.
“Ce este inflatia? -Am invatat asta la inceputul cursului si nu-mi mai amintesc.”
“cum vezi dezvoltarea economica  a Moldovei. Nu stiu ce sa raspund.”
Castigatorii olimpiadelor la economie au posibilitatea ca dupa absolvire sa fie admisi la buget la Academia de Studii Economice.